Μετάφραση-επιμέλεια κειμένου: Αλεξάνδρου Στράτος
Πηγή: Physical & Occupational Therapy In Pediatrics
Publication details, including instructions for authors and subscription information:
http://www.informaworld.com/smpp/title~content=t792304027
Τίτλοςπρωτοτύπου: “Results of the Sensory Profile in Children with Suspected Childhood Apraxia of Speech” 2009. Amy J. Newmeyera; Christa Aylward b; Rachel Akers c; Keiko Ishikawa d; Sandra Grether e; Ton deGrauw f; Carol Grasha e; Jaye White e
Ο στόχος της μελέτης ήταν να εξετάσει και να συγκρίνει τα αποτελέσματα του «Αισθητηριακού Προφίλ» (“Sensory Profile” – Dunn , 1999) σε παιδιά με έναν συγκεκριμένο τύπο διαταραχής στη ομιλία και τον ήχο, την «Απραξία του Λόγου της Παιδικής ηλικίας» (Childhood Apraxia of Speech -CAS ) και να διερευνήσει τις σχέσεις μεταξύ της αισθητηριακής επεξεργασίας και αυτής της πάθησης . Τριάντα οκτώ παιδιά ηλικίας 3 έως 10 ετών με υποψία CAS αξιολογήθηκαν από τον Ιούλιο του 2003 μέχρι τον Ιούλιο 2005. Τα αποτελέσματα του Αισθητηριακού προφίλ έδειξε μια σημαντική διαφορά για αυτά τα παιδιά σε διάφορες περιοχές σε σχέση με τη στάθμιση του προφίλ (κοντρόλ γκρουπ).
Με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης του Αισθητηριακού Προφίλ, στην περιοχή της αισθητηριακής επεξεργασίας, η ομάδα των παιδιών με CAS είχε σημαντικές διαφορές (p <0,05) από τους συμμαθητές ίδιας ηλικίας σε μια σειρά από τομείς, όπως η «ακουστική επεξεργασία», η «οπτική επεξεργασία», η «απτική επεξεργασία» και η «πολυαισθητηριακή επεξεργασία». Στον τομέα της ρύθμισης, σημαντικές διαφορές στον συσχετισμό με τους μ.ο. σημειώθηκαν στην «ρύθμιση της δράσης της κίνησης που επηρεάζει το επίπεδο διέγερσης» και τη «διαμόρφωση των αισθητηριακών πληροφοριών που επηρεάζουν τις συναισθηματικές αντιδράσεις». Στον τομέα της συμπεριφοράς και των συναισθηματικών αποκρίσεων, μια σημαντική διαφορά από το control group σημειώθηκε στα αποτελέσματα της «συμπεριφοράς ως εξερχόμενο της αισθητηριακής επεξεργασίας». Κατά την ανάλυση των παραγόντων, σημαντικές διαφορές σημειώθηκαν στην «αισθητηριακή αναζήτηση», τη «συναισθηματική αντίδραση», τη «στοματική ευαισθησία», την «απροσεξία / αφηρημάδα» και τη «λεπτή κίνηση». Σημαντικές διαφορές αναφέρθηκαν επίσης για τις τέσσερις βαθμολογίες στο τεταρτημόριο της «καταγραφής», της «αναζήτησης», της «ευαισθησίας», και της «αποφυγής». Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι τα παιδιά με υποψία CAS μπορεί να παρουσιάσουν διαφορές και στην αισθητική επεξεργασία εκτός από την δυσκολία στην ομιλία .
Το αποτέλεσμα στο οποίο κατέληξαν οι δημιουργοί της έρευνας, είναι πως όταν είναι παρούσες αυτές οι διαφορές στην αισθητηριακή επεξεργασία θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με συγκεκριμένες θεραπευτικές προσεγγίσεις μέσω και Εργοθεραπείας ή συμβουλευτικής από έναν Εργοθεραπευτή (συν-θεραπεία Εργοθεραπευτή με Λογοθεραπευτή)