Αλεξάνδρου Στράτος, Δ/ντής Προσέγγισης
Όταν βρεθούμε επιτέλους κοντά στο παιδί μας, κοντά στα παιδιά μας ως γονείς, έχουμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τι είδους γονείς είμαστε στα παιδιά μας. Χωρίς τις δικαιολογίες ότι δεν έχουμε χρόνο ή ότι έχουμε πολύ δουλειά.
Να τα ακούσουμε, να συζητήσουμε αλλά και να ασχοληθούμε μαζί τους.
Όλοι έχουμε φαντασία τι να κάνουμε με το παιδί μας, αρκεί να έχουμε και διάθεση.
Αρκεί επίσης να μην ξεχάσουμε τη βασική αρχή: Απομακρύνουμε όσο γίνεται το παιδί από τις οθόνες. Αυτές τις ημέρες υπάρχουν 3 πιθανοί δρόμοι:
-Ή θα εθιστεί το παιδί με τις οθόνες (δείτε το http://finalprose.dev.cc%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%bd%cf%8c%ce%bd%ce%b1%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-3-6-9-12-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7-%cf%87%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b7-%ce%b7%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9/ ,
-Ή θα αισθανθεί αβοήθητο και να πνίγεται σε ένα τέλμα βαρεμάρας και πιθανά και φόβου
-Ή θα μας απολαύσει σαν γονείς! Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να του δείξετε ότι και από εσάς έχουν να περιμένουν πολλά και διασκεδαστικά πράγματα!
Προσέξτε: Οι ευχάριστες δραστηριότητες δεν είναι μάθημα. Είναι ευχάριστη συν-συμμετοχή. Δεν γινόμαστε δάσκαλοι αλλά συμμέτοχοι. Όταν παίζουμε γελάμε (πάνω από όλα η διάθεση). Και στο κάτω-κάτω, ας γίνουμε και εμείς λίγο παιδιά.
Και από την άλλη: Δεν χρειαζόμαστε παρά ελάχιστα υλικά εμπορίου.
Σε κάθε δραστηριότητα έχω δώσει και ένα όνομα, γιατί στα παιδιά αρέσει πολύ κάθε δραστηριότητα να έχει ένα πρωτότυπο ή και αστείο όνομα.
Η σειρά των δραστηριοτήτων είναι τυχαία. Απλά απευθύνονται σε όλους τους τομείς καλλιέργειας δεξιοτήτων.
- «Δεν το πετάω»: Φτιάξτε κατασκευές με υλικά ανακύκλωσης (κουτιά από καφέ, γιαούρτια, γάλα, τυρί κλπ)
- «Τι κάνω;»: Παίξτε παντομίμα
- «Εξαφανίζω τη βρωμιά με τη σφουγγαρίστρα»: Σφουγγαρίστε μαζί (ιδίως μέρη που το πριν-μετά να είναι εμφανές, πχ χυμένο γάλα)
- «Τρίλιζα»: Παίξτε πρωτότυπη τρίλιζα (πχ με καπάκια από γάλα και χυμό).
- «Πού είναι ο θησαυρός;»: Παίξτε κυνήγι θησαυρού μέσα στα δωμάτια του σπιτιού
- «Παιχταράς»: Παιχνίδια με μπάλα (προσοχή στα βάζα): πχ πιάνει μπάλα, παίζετε πασούλες, μπάλα στον τοίχο και πιάνει κλπ)
- «Μουτσούνες»: Φτιάξτε τρελομάσκες και τρελοκαπέλα από χαρτί και φορέστε τα όλοι
- «Ξαναφτιάξτο»: Φτιάξτε παζλ κόβοντας μία φωτογραφία σε (πχ) 6 κομμάτια
- «Τρελο-κούκλες και σήμερα έχει παράσταση»: Φτιάξτε κούκλες από κάλτσες, χαρτί, γάντια κουζίνας και παλιά υφάσματα. Με αυτές μπορείτε να φτιάξτε κουκλοθέατρο και ανεβάστε μια παράσταση (πχ μπαμπάς και παιδί και θετής η μαμά ή τα 2 αδέλφια και θεατές οι γονείς).
- «Ο δαγκάνας και οι φακές»: Μαζέψτε με τσιμπιδάκια φρυδιών φακές και βάλτε τις σε κουτί (ποιος θα τις βάλει πρώτος;)
- «Συνδε-κοσμήματα»: Φτιάξτε ένα κολιέ ή βραχιολάκια με συνδετήρες
- «Τι σου γράφω;»: Γράψτε με το δάκτυλό σας ένα γράμμα στην πλάτη του και ζητείστε του να σας πει ποιο από τα γράμματα που έχει μπροστά του γράψατε.
- «Η μουσική σου ώρα»: Ακούστε μαζί με το παιδί τα αγαπημένα του τραγούδια
- «Οι κριτικοί ζωγραφικής» (για >1 παιδιού στο σπίτι): Κρίνετε τη ζωγραφική του άλλου (και τα παιδιά τη δική σας ζωγραφική). Καλό είναι η ζωγραφική να έχει ένα θέμα (πχ ζώα, αυτοκίνητα, ήρωες κόμιξ κλπ)
- «Η ώρα της τηλεόρασής σου»: Χαλαρά δείτε μαζί με το παιδί την TV τη σειρά που του αρέσει και μιλήστε για αυτήν
- «Πού θα πάει θα σε βρω»: Παίξτε κρυφτό μέσα στο σπίτι
- «Φενκ σούι»: Αλλάξτε μαζί με το παιδί τη διάταξη του δωματίου (του παιδιού αλλά και του σαλονιού). Συζητείστε εάν έτσι είναι καλύτερα
- «Φυσομπάλα»: Στο τραπέζι βάλτε στις άκρες 2 «τέρματα» και φυσάτε το μπαλάκι του πινκ πονκ ποιος θα σκοράρει
- «Ψάρεμα»: Αγκίστρι ένας συνδετήρας που κρέμεται από κλωστή από την άκρη ενός μολυβιού και πιάνει «ψαράκια» χάρτινα που φτιάξατε μαζί με συνδετήρα όρθιο στην άκρη τους
- «Η παράστασή μας»: Ανεβάστε τη δική σας θεατρική παράσταση (σενάριο-σκηνοθέτης το παιδί).
- «Η σπεσιαλιτέ μας»: Μαγειρέψτε όλοι μαζί το αγαπημένο του φαγητό. Επιπρόσθετα φτιάξτε ατομικές πίτσες που βάζει μόνο του τα υλικά που θέλει
- «Μπιλιάρδο»: χρειάζεστε ένα κυλινδρικό πλάστη ή και μολύβι και μπαλάκια τένις ή μπίλιες
- «Μα τι θέλει αυτό εδώ;»: Βγάλτε φωτογραφίες όλα τα δωμάτια. Αλλάξτε στο σπίτι τη θέση γνωστών αντικειμένων (κορνίζες, πιάτα, βάζα, βιβλία). Ζητείστε του να βρει τα αντικείμενα που αλλάξατε τη θέση τους και να τα ξαναφτιάξει (για μικρότερα παιδιά απλά βάλτε τα όλα μπροστά τους)
- «Κάμπινγκ»: Φτιάξτε μία σκηνή με σεντόνια και κουβέρτες και κάντε την σπιτάκι στην εξοχή. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε με χαρτόκουτα (η «καλύβα»)
- «Ο ζωγράφος πορτρέτων»: Ζωγραφίστε ο καθένας το πορτρέτα του καθενός στο σπίτι και γελάστε και συζητείστε για αυτά
- «Ινστιτούτο αισθητικής»: Μασάζ, μανικιούρ, «μάσκα ομορφιάς» κλπ με χαλαρωτική μουσική
- «Το φασολο/φακό κουτο»: Ένα μεγάλο κουτί με φακές ή φασόλια. Με όποιο τρόπο θέλετε κάντε το παιχνίδι (πχ βρες το … χωρίς να κοιτάζεις.
- «Φτιάχνω στην άμμο»: Εκπαιδευτική άμμος που κάνει δημιουργίες που τις φωτογραφίζετε
- «Γαϊδουράκι»: Γίνετε το … γαϊδουράκι του παιδιού (εσείς γονυπετείς). Μετά δοκιμάστε το αντίστροφο
- «Καπακο-κολλάζ»: Φτιάξτε κολλάζ με καπάκια από νερό ή μεταλλικά (μπύρας, ανθρακικών)
- «Δεν πέφτει ο μαρκαδόρος»: Στηρίξτε όρθιους από την πίσω μεριά όσο περισσότερους μαρκαδόρους μπορείτε !
- «Ο μικρομέγαλος ζωγράφος». Ζωγραφίζετε όλοι σε χαρτί κολλημένο σε τοίχο ή σε καβαλέτο
- «Παίξτε πετάει-πετάει το …»: (όλοι έχουμε παίξει μικροί το «πετάει-πετάει το» που σηκώνουμε το χέρι μόνο όταν αυτό που λέει ο αφηγητής πετάει
- «Η γκαλερί μας»: Φτιάξτε έναν τοίχο που και το παιδί και εσείς βάζετε εκεί τις ζωγραφιές σας
- «Το γράμμα μου για εσένα»: Γράψτε γράμματα ο ένας στον άλλον, βάλτε τα στο φάκελο και σε ένα κουτί («ταχυδρομείο») και ανοίξτε τα την επόμενη ημέρα
- «Στίβος μάχης των commando»: Φτιάξτε στο σπίτι «στίβο μάχης» (SURVIVOR) στο σαλόνι! Προσοχή : περνάτε και εσείς από αυτόν άρα προσέξτε τι φτιάχνετε και τη μέση σας!
- «Πιατο-πλύσιμο»: Μαθαίνουμε να πλένουμε (αν ξέρουμε απλά πλένουμε γιατί είναι η σειρά μας) τα πιάτα ! Είναι ωραίο που καθάρισαν !
- «Κουζινο-πινκ πονκ»: Φτιάξτε πινκ πονκ στο τραπέζι της κουζίνας (ρακέτες τα χέρια σας και ένα σκοινί για φιλέ)
- «Το δικό μου φυτό»: Φυτέψτε ένα λουλούδι σε γλάστρα στο μπαλκόνι. Το φυτό θα έχει το όνομα που θέλει να του δώσει το παιδί σας
- «Τραβάμε και τσουλάμε»: Καρέκλα με ροδάκια και σκοινί που το παιδί τραβάει για να φτάσει σε έναν στόχο ! είναι καλό να το δοκιμάστε και εσείς ! (μην απογοητευτείτε!)
- «Οι παλαιστές»: Παιχνίδια πάλης και εγκλωβισμού (καλύτερα με το μπαμπά)
- «Σκέφτομαι και κολλάω»: Κολλήστε post it χαρτάκια σε οτιδήποτε στην κουζίνα αρχίζει από το γράμμα που λέτε στο παιδί
- «Ο καθένας τη δουλειά του»: Μαζεύουμε το τραπέζι μετά το φαγητό. Κάθε μέλος της οικογένειας το ρόλο του! Φτιάξτε ένα τραγούδι για αυτό αν θέλετε να είναι πιο διασκεδαστικό
- «Ο κηπουρός»: Φτιάξιμο της γλάστρας με μικρό σκαλισματάκι ή του κήπου
- «Μακαρονο-κοσμήματα»: Φτιάξτε κολιέ από ζυμαρικά και βάλτε τα σε ένα σημείο στον τοίχο του παιδιού και στον δικό σας
- «Τι μεγάλο ψαρεύω;»: Με κλειστά μάτια, τραβάει το σκοινί για να «φέρει» κοντά του αυτό που δέσατε στην άλλη άκρη του σκοινιού
- «Και κολλάμε και ξεκολλάμε»: Κολλήστε στο τραπέζι σελοτέιπ και μετά ξεκολλήστε τα (ποιος θα το κάνει πιο γρήγορα)
- «Χαρτο-κολλήσαμε»: Σας βάζει και του βάζετε χαρτοταινίες σε όλο το σώμα. Ποιος τις βγάζει πιο γρήγορα ;
- «Πινεζο-καλλιτεχνήματα»: Καρφώνει πινέζες σε φελλένιο σουβέρ : τι έφτιαξε ; Βγάλτε το φωτογραφία !
- «Ταξιδεύω και πετάω με το χαρτί»: Φτιάξτε καραβάκια ή σαΐτες από χαρτί (αν δεν ξέρετε, στο internet υπάρχουν πληροφορίες).
- «Δεν πέφτει»: Παιχνίδι με μπαλόνι όπου το χτυπά με το χέρι (ή με ρακέτα) το παιδί και δεν πέφτει στο πάτωμα (μετράτε φορές που τα καταφέρνει)
- «Ρολο-φατσούλες»: Ζωγραφείστε ένα ρολό υγείας με αστείες φατσούλες. Παίξτε με αυτές.
- «Του δαχτύλου μου η κούκλα»: Φτιάξτε δακτυλόκουκλες από χαρτί.
- «Πρέπει να στεγνώσουν»: Απλώνουμε μαζί τα ρούχα στην απλώστρα (κάθε μέλος της οικογένειας το ρόλο του, πχ το παιδί βάζει τα μανταλάκια)
- «Τρελο-κατασκευές να τις θυμάσαι»: Κάντε κατασκευές με ρολό υγείας, τουβλάκια, ποτηράκια κλπ και βγάλτε τα φωτογραφία.
- «Σπιτο-βόλεϊ»: Βόλεϊ με μπαλόνι (με ένα σκοινί φτιάξτε το φιλέ)
- «Φωτο για γέλιο»: Βγάλτε φωτογραφίες κάνοντας αστείες γκριμάτσες.
- «Το γεμάτο κουτάλι»: Με κουτάλι στο στόμα κουβαλάτε όσα περισσότερα μπαλάκια πινκ πονκ ή οτιδήποτε άλλο μπορείτε. Είναι καλύτερο ομαδικά (πχ ο μπαμπάς ένα αδελφάκι, μαμά με άλλο)
- «Χορο-ταλέντο»: Αφήστε το παιδί να φτιάξει μία χορογραφία και βιντεοσκοπείστε την
- «Γινόμαστε άλλοι»: Μεταμόρφωση με δαχτυλομπογιές : face painting και φωτογραφείστε πριν πλυθείτε για να ξαναεμπλακείτε !
- «Κάτι σκαρώνουμε»: Σκαρώστε μία αθώα φάρσα με ίντριγκα (πχ μαμά – παιδί στον μπαμπά)
- «Ο γλύπτης»: Πηλός ταχείας πήξεως : φτιάχνετε τα «αριστουργήματά» σας και τα αποθηκεύετε σε ράφι
- «Το άλμπουμ μου»: Φτιάχνει άλμπουμ με πράγματα που του αρέσουν (πχ φωτογραφίες από …. χρειάζεστε εκτυπωτή) ή τα αποθηκεύει σε έναν φάκελο στον υπολογιστή
- «Περπατώ-λεξο»: Περπατάει σε χαρτάκια με γράμματα στο πάτωμα για να φτιάξει τη λέξη …..
- «Τώρα ακούμε ένα βιβλίο»: Ακούστε μαζί με το παιδί ένα audio book (στο internet θα βρείτε πολλά)
- «Ο ακροβάτης»: Βάλτε στο πάτωμα ένα σχοινάκι σε καμπυλοειδή πορεία και περπατείστε πάνω του χωρίς να βγείτε έξω
- «Ο καλτσό-γαντος»: Κάντε τις κάλτσες γάντια και προσπαθήστε να πιάσετε όσο περισσότερες φακές 1-1
- «Το βλέπω μεγαλύτερο»: Παίξτε τον «κατάσκοπο» με έναν μεγεθυντικό φακό
- «Πλαστελινο-καλλιτέχνης»: Παίξτε με πλαστελίνη (φτιάχνετε σχήματα, αναπαραστάσεις, φατσούλες κλπ).
- «Ποιος θα κρεμαστεί ή θα πνιγεί;»: Παίξτε κρεμάλα και ναυμαχία
- «Πλένω εγώ για μένα»: Μαθαίνει από εσάς και πλένει στο χέρι 2 κάλτσες του (τρίβει, ξεβγάζει, στίβει, κρεμάει)
- «Τα παιχνίδια από το ράφι μου»: Μην ξεχνάτε τα επιτραπέζια που ήδη έχει το παιδί στα ράφια του
- «Όνομα, ζώο, πράγμα»: Το γνωστό παιχνίδι που σε μεγαλύτερα παιδιά βάζετε και άλλες κατηγορίες. Στα μικρότερα παιδιά γίνετε συμπαίκτης (πχ εναντίον της μαμάς)
- «Τα ρουφάει όλα»: Ζητείστε του να βάλει ηλεκτρική σκούπα (ιδίως σε μέρος που έχει εμφανή σκουπίδια -πχ φακές στο πάτωμα)
- «Σπιτο-bowling»: Παίξτε στο σπίτι bowling (με άδεια μπουκάλια ή ρολό υγείας ή κουτιά αναψυκτικών)
- «Τρίβω και δυναμώνω»: Τρίψτε τυρί ή ντομάτες σε σάλτσα
- «Τυφλόμυγα»: Το γνωστό παιχνίδι
- «Disco-σπίτι»: Βάλτε μουσική και χορέψτε
- «Μπαλονο over dose»: Γεμίστε ένα –μικρό- δωμάτιο με μπαλόνια (τα φουσκώνετε μαζί) όσο πιο πολύ μπορείτε (το μπαλονοδωμάτιο)
- «Master salad shef»: Φτιάξτε πολύχρωμες σαλάτες με φρούτα και λαχανικά και δώστε τους το όνομα που θέλει το παιδί
- «Σπιτο-Μπάσκετ»: Με μπαλόνι ή μπαλάκι. Μπασκέτα μια άδεια κούτα ή κάδος απορριμμάτων
- «Κολλάω τα ενδιαφέροντα»: Φτιάξτε κολάζ με τα αγαπημένα σας (πχ χρώματα, φαγητά, τηλεοπτικοί ήρωες) από περιοδικά ή εφημερίδες
- «Χαρτο-παίκτες»: Το UNO και ο «μουτζούρης» είναι εξαιρετικά παιχνίδια με τράπουλα
- «Το κουτί των ερωτήσεων»: Καθένας γράφει από 10 ερωτήσεις και τις βάζει στο κουτί του. Μετά ο καθένας διαλέγει ένα κουτί του που έχει μέσα τις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσει
- «Ώρα μελέτης»: Κατεβάστε παιδαγωγικό υλικό από το internet (υπάρχει αυτές τις ημέρες άφθονο)
- «Το κάνω αργά»: Παίξτε «slow motion” (πχ πλένοντας τα πιάτα)
- «Φωνητικό μήνυμα»: Ηχογραφείστε κάποιο μήνυμα ή βιντεοσκοπείστε το για να τη στείλετε με μέιλ στους θείους, παππούδες, νονούς, φίλους κλπ.
- «Ταίζω το μπαλάκι»: Σχίστε ένα μπαλάκι του τένις και παίξτε με το πεινασμένο μπαλάκι
- «Ο ποτιστής»: Ποτίστε τα λουλούδια στο μπαλκόνι (για μικρότερα παιδιά, βάλτε από ένα μπουκαλάκι του νερού για κάθε μία γλάστρα)
- «Βλέπω και παρατηρώ»: Σε μια σελίδα με πολλά ερεθίσματα, ζητείστε του να βρει λεπτομέρειες (πχ τι χρώμα παντελόνι έχει ο κύριος δίπλα από ……..
- «Ελιγμοί»: Κολλήστε χιαστί σε απόσταση 0,5 m 6 κορδέλες και ζητείστε από το παιδί να περάσει ανάμεσα χωρίς να ακουμπήσει κάποια από αυτές
- «Το κεφάλι μου ίσιο»: Κάντε αγώνες ισορροπίας τοποθετώντας ένα σακουλάκι με φασόλια ή φακές στο κεφάλι
- «Θυμάμαι»: Παίξτε με κάρτες ή με τράπουλα παιχνίδι μνήμης
- «Εσύ γίνεσαι εγώ»: Παίξτε θέατρο τους ρόλους σας (πχ το παιδί κάνει το μπαμπά, η μαμά κάνει το παιδί, ο μπαμπάς τη μαμά κλπ)
- «Μαξιλαρο-σφαίρες»: Παίξτε μαξιλαροπόλεμο (προσοχή στα βάζα).
- «Το μεγαλώνω εγώ»: Φυτέψτε φακές σε κεσεδάκι από γιαούρτι με βαμβάκι
- «Ξαναπαίζω την ταινία»: Αναπαραστήστε σκηνές από την αγαπημένη ταινία του παιδιού και «πρωταγωνιστές» τα υλικά σχολείου του (γόμα, ξύστρα, μολύβι, μαρκαδόροι κλπ)
- «Πικ νικ στο σαλόνι»: Στρώστε ένα σεντόνι στο σαλόνι και κάνετε πικ νικ
- «Κουλουρακο-shef»: Φτιάξτε κουλουράκια με σχήματα και φατσούλες που επιλέγει το παιδί
- «Οι στιχουργοί»: Παραφράστε ένα αγαπημένο σας τραγούδι με δικούς σας στίχους (βάλτε το μετά καραόκε αν έχετε)
- «Τελεφερίκ»: Χρειάζεστε ρολό υγείας και σπάγκο. Βάζετε το ρολό μέσα από το σπάγκο, στερεώνεται τη μία άκρη του σπάγκου και αλλάζετε τις διευθύνσεις στο άλλο άκρο ώστε να κινείται το ρολό
- «Τελείτσες»: Το κλασικό παιχνίδι με τελείτσες (ποιος φτιάχνει περισσότερα κουτάκια)
- «Το δικό μας επιτραπέζιο»: Με χαρτόνι φτιάξτε ζάρια και ένα δικό σας επιτραπέζιο (πχ με τις ρουτίνες του σπιτιού)
- «Λύσε το γρίφο»: Στο internet μπορείτε να βρείτε πολλούς γρίφους για κάθε ηλικία
- «Ψάχνω στα σκοτεινά»: Κλείστε τα φώτα και με φακό ψάξτε να βρείτε το ….
- «Ξαναφτιάχνω τα πράγματά μου»: Τακτοποιείστε ξανά όλα τα συρτάρια και τα ντουλάπια (δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσα «χαμένα» σας πράγματα θα βρείτε)
- «Ακούω και καταλαβαίνω»: Ηχογραφείστε καθημερινούς ήχους και παίξτε «τι είναι αυτό που ακούς;»
- «Γεύομαι στα τυφλά»: Παίξτε με φαγώσιμα είδη «τι είναι αυτό που τρως;» με κλειστά τα μάτια
- «Ποδο-bowling»: Ένα μπαλάκι και μπουκάλια
- «Τυφλο-γράφω»: Γράψτε με κλειστά τα μάτια (το παιδί σας υπαγορεύει και μετά υπαγορεύετε εσείς)
- «Μουσικές καρέκλες»: Το γνωστό παιχνίδι
- «Διάνα»: Κολείστε ένα στόχο στον τοίχο και προσπαθήστε να τον πετύχετε με μία κάλτσα που έχετε βάλει μέσα φακές
- «Γκολφ»: Χρειάζεστε ένα σκουπόξυλο, μπαλάκι τένις και ένα καρεκλάκι που το μπαλάκι θα περνάει από κάτω
- «Δεν βλέπω αλλά τα καταφέρνω»: Ζητείστε του να φτιάξει μία διαδρομή και να προσπαθήσετε να την κάνετε με τα μάτια κλειστά. Μετά το παιδί
- «Όρθιο το κεφάλι»: Βάζετε ένα μικρό μαξιλάρι στο κεφάλι και κάθεστε-σηκώνεστε χωρίς να πέσει
- «Λαβιδο-κατασκευές»: Με λαβίδες πάγου και κυβάκια, φτιάχνετε κατασκευές (πιάνετε τα κυβάκια με τη λαβίδα)
- «Σωματο και δακτυλο γράμματα»: Φτιάχνετε γράμματα με ολόκληρο το σώμα (πχ πως φτιάχνω το Υ με το σώμα;) αλλά και με τα δάκτυλα (πχ πως φτιάχνω το Θ με τα δάκτυλα;)
- «Τι λέξη να φτιάξω;»: Με 8 γράμματα που έχει μπροστά του προσπαθεί με όσα περισσότερα να φτιάξει μία λέξη (το ίδιο μετά εσείς) τύπου scrabble
- «Τρελογράφω»: Γράψτε με πρωτότυπους τρόπους (πχ σταθεροποιώντας το μαρκαδόρο στα δάκτυλα του ποδιού)
- «Ανέκδοτα»: Πείτε ανέκδοτα (το internet έχει πολλά παιδιά ανέκδοτα)