οι κάτωθι οδηγίες δόθηκαν για το καλοκαίρι σε παιδί που αξιολογήθηκε στο Κέντρο μας. Είναι φυσικά καθαρά ατομικές οδηγίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες του συγκεκριμένου παιδιού και δεν προτείνονται ως “μπούσουλας”. παρατίθενται απλά ως υπόδειγμα.
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ. ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ
Προτεινόμενες δραστηριότητες για το Καλοκαίρι.
Αμφίπλευρος συντονισμός – ενδυνάμωση άνω κορμού.
– Μπάλα κρεμασμένη στην οροφή του δωματίου και το παιδί κρατώντας μία ράβδο και με τα δύο του χέρια προσπαθεί να την χτυπήσει.(όσο πιο δυνατά μπορεί, μετρώντας ο γονιός δυνατά τα πετυχημένα χτυπήματα και επιβραβεύοντας τον.
– Μπάλα στην θάλασσα Το παιδί καλυμμένο μέχρι το στήθος από το νερό της θάλασσας παίζει βόλεϊ .Το παιδί κρατάει την μπάλα και με τα δύο του χέρια τεντωμένα προς τα πάνω και πετάει την μπάλα με δύναμη.(μπάλα- γραμμική καμπυλωτή κίνηση)
– Το παιδί τραβάει διαμέσου σχοινιού μικρό καροτσάκι με άμμο ή χώμα Το τράβηγμα να γίνετε με εναλλασσόμενες κινήσεις των χεριών διαδοχικά βλέποντας το καροτσάκι.
– Το παιδί τραβάει διαμέσου σχοινιού άλλο παιδί, το οποίο θα κάθεται σε πατίνι. Μπορεί να τραβάει οποιοδήποτε βάρος με τον συγκεκριμένο τρόπο όπως για παράδειγμα μία πέτρα όπου θα την τραβάει σε συγκεκριμένο χρόνο, μετρώντας μέχρι τι 10, έτσι ώστε να προλάβει το παιδί να φτάσει το δέντρο.
– Περπάτημα καροτσάκι όπου ο γονιός κρατάει το παιδί από τα πόδια και το παιδί προσπαθεί να περπατήσει με τα χέρια Επιπλέον το περπάτημα μπορεί να γίνει με ένα αντικείμενο στην πλάτη του παιδιού όπου προσπαθεί να το μεταφέρει.
– Το παιδί ξαπλωμένο στην άκρη της θάλασσας σε πρηνή θέση, όπου από την μέση και κάτω τα πόδια είναι μέσα στο νερό ενώ τα χέρια είναι ελεύθερα παίζει με την άμμο. (π.χ γεμίζει ένα κουβαδάκι)
– Το παιδί πετάει πέτρες στην θάλασσα με τον μπαμπά του όπου ανταγωνίζονται ποιου θα πάει πιο μακριά, ή προσπαθούν να πετύχουν συγκεκριμένο στόχο. Το ρίξιμο της πέτρας μπορεί να γίνει είτε με ένα χέρι είτε και με τα δύο.
– Το παιδί σκάβει στην αυλή με μικρό φτυάρι ή φαράσι με μακριά λαβή για να μεταφυτέψει λουλούδια και μεταφέρει το χώμα σε καρότσι. Προσοχή σε λάθος μοντέλο καπτικής κίνησης, η κίνηση (σκάψιμο) να γίνετε με τα χέρια και όχι με τα πόδια μεταφέροντα το βάρος του σώματος του, όσο γίνεται τα πόδια να είναι σταθερά
– Το παιδί να κάνει μονόζυγο στο πάρκο υπό μορφή παιχνιδιού όπου θα υπάρχει χρονομέτρηση. Πόσα σηκώματα θα κάνει πχ σε 10΄΄.
– Το παιδί σπρώχνει βαριά αντικείμενα για να τα μεταφέρει. Τα αντικείμενα μπορεί να έχουν τροχούς ή η επιφάνεια να είναι γλιστερή (πχ πλακάκια)
– Το παιδί καθαρίζει τζάμια κρατώντας με τα δύο του χέρια το σφουγγάρι με μακριά λαβή. Ακολουθεί κάθετη κατεύθυνση από πάνω προς τα κάτω και αντίθετα (ψηλά τζάμια – έκταση κορμού ).
– Το παιδί κατεβάζει ένα αντικείμενο από το δέντρο (σε σημείο που πρέπει να τεντωθείμγια να το φτάσει).
– Το παιδί σκουπίζει την βεράντα και έπειτα τελειώνοντας το σκούπισμα μαζεύει τα σκουπίδια με το φαράσι
– Το παιδί μαζεύει τα χόρτα της αυλής με την τσουγκράνα, είτε με απλό σκούπισμα είτε καρφώνοντας την τσουγκράνα στα χόρτα και περπατώντας προς τα πίσω μέχρι να κάνει λοφάκι.
– Το παιδί ξαπλωμένο σε στρώματα σε πρηνή θέση παίζει bowling κυλάει την μπάλα και προσπαθεί να ρίξει τις κορύνες. Θα ήταν καλό να υπήρχε κάποιο εμπόδιο στενό στο πλάτος, κάτω από το στήθος του, για να αναγκαστεί να κάνει εκτάσεις. Διαβάθμιση δυσκολίας της δραστηριότητας είναι μικρότερη μπάλα ή κορύνες σε μεγαλύτερη απόσταση.
– Το παιδί παίζει basket όπου βάζει 10 καλάθια σε 15΄.
– Το παιδί παίζει basket όπου βάζει καλάθι όταν χτυπήσετε τα χέρια σας (συγκέντρωση).πρέπει να υπάρχει αλλαγή στην συχνότητα και την ένταση των χτυπημάτων
– Το παιδί ξαπλωμένο σε στρώματα σε πρηνή θέση παίζει basket ρίχνει την μπάλα και προσπαθεί να βάλει καλάθι.
– Το παιδί μεταφέρει τα διπλωμένα ρούχα (τα χέρια του μπροστά από το σώμα του) από το ένα δωμάτιο στο άλλο σε συγκεκριμένη τοποθεσία
– Το παιδί μεταφέρει τον δίσκο με τα πιάτα – ποτήρια(προσοχή στο βάρος) από τον πάγκο της κουζίνας στο τραπέζι.
– Το παιδί μεταφέρει την λεκάνη με τα ρούχα για να τα απλώσει η μαμά.
– Το παιδί βοηθάει την μαμά του να διπλώσουν τα σεντόνια.
Κιναίσθηση – Σχεδιασμός κίνησης
– Το παιδί κρατώντας ένα ραβδάκι – ξύλο προσπαθεί να μετακινήσει την μπάλα σε διάδρομο ο οποίος είναι σχηματισμένος στο πάτωμα με χαρτοταινία. Στα πλάγια του διαδρόμου δεξιά και αριστερά να υπάρχουν εμπόδια(κύβοι) τους οποίους δεν θα πρέπει να τους ρίξει Η μετακίνηση της μπάλας γίνετε με γρήγορες εναλλασσόμενες κινήσεις των χεριών. Το παιδί βρίσκετε στο πλάι του διαδρόμου.
– Το παιδί είναι κρυμμένο κάτω από τα σεντόνια και προσπαθεί να βγει.
– Το παιδί προσπαθεί να περπατήσει με ένα βιβλίο στο κεφάλι. (ισορροπία, μέση γραμμή)
Σωματογνωσία.
– Το παιδί κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέπτη και προσπαθεί να ζωγραφίσει την προσωπογραφία του.
– Το παιδί κινεί τα μέρη του σώματος του που του ονομάζετε προς την κατεύθυνση που του αναφέρετε. Η δραστηριότητα να επαναληφθεί δένοντας του τα μάτια Η εντολές να γίνονται λεκτικά για να μην έχει πρότυπο για να μιμηθεί.
– Το παιδί βάζει τα μέρη του σώματος του που του ονομάζετε μέσα σε σακουλίτσα ή τοποθετεί σ αυτά ένα σακουλάκι ισορροπίας.
– Το παιδί περπατάει ελεύθερα στο δωμάτιο, σε συγκεκριμένο σηνιάλο (π.χ τριπλό κτύπημα χεριών) πρέπει να κάνει μία συγκεκριμένη στάση του σώματος (π.χ κρατάω με τα χέρια μου τα αυτιά μου και βγάζω την γλώσσα έξω ) Τι σηνιάλο αντιστοιχεί σε κάθε στάση σώματος θα πρέπει να ειπωθούν από την αρχή της δραστηριότητας.(συγκέντρωση προσοχής – αύξηση ταχύτητας εγρήγορσης.
Οπτική διάκριση.
– Βγάλτε τα καπάκια από διάφορα βαζάκια και ανακατέψτε τα , το παιδί θα πρέπει να αναγνωρίσει και να ανατοποθετήσει τα καπάκια βιδώνοντας τα.
Συγκέντρωση προσοχής – ακουστική διάκριση
– Έχετε μπροστά σας μερικά αντικείμενα από διαφορετικά υλικά (π.χ ποτήρι, κατσαρόλα, φλιτζάνι )και τα χτυπάτε με ένα κουτάλι. Κατά πρώτη φάση το παιδί θα μάθει να αναγνωρίζει τα διάφορα κτυπήματα κατά δεύτερη φάση το παιδί θα πρέπει να αναγνωρίσει τα κτυπήματα με κλειστά μάτια(ακουστική διάκριση)
– Παίρνετε μία θέση κοντά στο παιδί από πίσω, δεξιά αριστερά πάνω, κάτω και κάνετε ένα ήχο όπου το παιδί θα πρέπει να καταλάβει από πού έρχεται ο ήχος(ακουστικός προσανατολισμός, κιναίσθηση).
– Παιχνίδι «κρυμμένος θησαυρός». Κρύβουμε ένα αντικείμενο και το παιδί προσπαθεί να το βρει. Υπάρχει η εξής καθοδήγηση, όσο το παιδί κοντεύει στο κρυμμένο αντικείμενο τόσο πιο γρήγορα χτυπάμε τα χέρια, όσο πιο μακριά είναι από το αντικείμενο τόσο πιο αργά χτυπάμε τα χέρια.
– Το παιδί τρέχει ελεύθερα στο δωμάτιο, του λέτε μία εντολή( π.χ φέρε μου το στυλό) και με το δικό σας μέτρημα μέχρι το τρία πρέπει να πάει να το πιάσει και να σας το φέρει.
– Το παιδί περπατάει ακολουθώντας τον ρυθμό που του χτυπάτε (ο ρυθμός να είναι για τον βηματισμό της παρέλασης) .
– Παιχνίδι «στρατιωτάκια ακούνητα αγέλαστα». Το παιδί τρέχει στο δωμάτιο, πρέπει να σταματήσει μόλις χτυπήσετε τα χέρια σας
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ