Αφορά απλές κινητικές λειτουργίες ενώ ο εννοιολογικός μηχανισμός διατηρείται. Κινήσεις έκφρασης κυρίως συμβολικού χαρακτήρα (απειλή κλπ), περιγραφικές συμβολικές (στρατιωτικός χαιρετισμός κλπ), περιγραφικές με νοερή χρήση αντικειμένου (πχ κάρφωμα), μιμητικές κινήσεις χωρίς σημασία (πχ σχέδια με τα δάχτυλα). Εκδηλώνεται με: Απουσία κίνησης ή ασαφής κίνηση ή άσχετη κίνηση. ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΑΛΛΑ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
ΙΔΕΑΚΗ
Διαταραχή διαδοχικών και αρμονικών κινήσεων που απαιτούνται για μια σχετικά πολύπλοκη πράξη (πχ να λάβει ένα κορδόνι και χαρτί και να δέσει ένα πακέτο ενώ οι επιμέρους κινήσεις μπορούν να γίνουν σωστά). Προχωρημένο στάδιο διαταραχών όπου υπάρχει και η ιδεοκινητική απραξία. Περισσότερο έντονη όσο μεγαλύτερες απαιτήσεις. ΣΥΧΝΗ ΣΥΓΧΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ
Αδυναμία να επιτελέσει ορισμένες απλές πράξεις όπως ζωγραφική απλού σχεδίου, κατασκευής με ξυλάκια, κύβους κλπ. ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΛΑΦΡΟΤΕΡΗ ΜΟΡΦΗ ΑΠΡΑΞΙΑΣ
ΔΙΑΣΧΙΣΤΙΚΗ
Αδυναμία επιτέλεσης μιμητικών κινήσεων κατόπιν εντολής. ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΕΟ-ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ.
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ
Αδυναμία νοητικής σύλληψης της ζητούμενης πράξης. Τα λάθη είναι στην σημασιολογική παράμετρο της πράξης. Α. ΣΧΕΣΗ ΔΡΑΣΗΣ-ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ (περιστροφή=κατσαβίδι). Β. ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ (σφυρί και κάρφωμα καρφιών). Γ. ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ (σε έλλειψη του σφυριού χρησιμοποιώ πέτρα). Δ. ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ (πχ σύρμα για την κλειδαριά)