ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΡΑΤΟΣ
«Παιδεία: η καλλιέργεια των νοητικών, ψυχικών και σωματικών δυνάμεων των νέων μέσα από ένα γενικό και προκαθορισμένο από κάθε χώρα σύστημα». Μπαμπινιώτης 2002
Έρχεται ο Μάιος. Η περίοδος που για πολλούς από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς θα κυριαρχήσει το μείζον ζήτημα:
«Τι θα κάνω με το παιδί που έχω;»
«Θα το στείλω στην επόμενη Τάξη ή θα προτείνω την επανάληψη της Τάξης;»
«Θα το στείλω στην Α΄Δημοτικού ή θα προτείνω την επανάληψη του Νηπιαγωγείου;»
«Θα το διατηρήσω στην κανονική εκπαίδευση ή θα το στείλω στην Ειδική Εκπαίδευση;»
Τα κριτήρια της επιλογής είναι τόσο απλά αλλά και τόσο σύνθετα:
Ποια Τάξη και ποιο πλαίσιο θα βοηθήσει την ΝΟΗΤΙΚΗ, θα βοηθήσει την ΨΥΧΙΚΗ και θα βοηθήσει και την ΣΩΜΑΤΙΚΗ καλλιέργεια αυτού του παιδιού με βάση το προκαθορισμένο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μου;
Ή αλλιώς
Ποια Τάξη και ποιο πλαίσιο θα βοηθήσει το παιδί μου να είναι προσαρμοσμένο, να αντιδράσει κατάλληλα, να καλλιεργήσει φιλίες, να μάθει και να είναι ευχαριστημένο;
Θα πρέπει και θα γίνει για όλα τα παιδιά το καλύτερο. Αρκεί να μπορέσει η θεραπευτική ομάδα του παιδιού, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς να είναι μία γροθιά, να υπάρχει η εμπιστοσύνη και η πίστη ότι όλοι θέλουν το ίδιο: το καλό του παιδιού! Την ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ του προς αυτό που θα αντιμετωπίσει. Η ευθύνη των ειδικών είναι να προτείνουν. Των γονέων να αποφασίσουν. Κανείς δεν επιθυμεί την αναστολή και κανείς την ειδική εκπαίδευση. Αν όμως πρέπει, τότε θα πρέπει να σταθούμε μπροστά στο καλό του παιδιού. Η γνώμη ανήκει στους ειδικούς μελετώντας όλους τους παράγοντες. Η ευθύνη στους γονείς.
Το παιδί δεν μπορεί να αποφασίσει. Είναι ανήλικο και δεν γνωρίζει. Εμείς είμαστε οι «μεγάλοι» που θα αποφασίσουμε για το καλύτερό του! Για την νοητική του, την ψυχική του και την σωματική του ολοκλήρωση.
Όλοι ας γίνουμε μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος.
Καλή δουλειά σε όλους μας! Γονείς, ειδικούς, εκπαιδευτικούς.