Σ. Αλεξάνδρου, Π.Κοκμοτός, Σ.Μπέλλα
Το παρόν παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Λογοθεραπείας της IALP το 2010 στην Αθήνα.
Σκοπός της έρευνας : Πρόκειται για έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ από δύο λογοθεραπευτές και ένα Εργοθεραπευτή κατά τα έτη 2008-2009. Σκοπός της έρευνας ήταν να βρεθεί η ύπαρξη συσχέτισης μεταξύ των δυσκολιών στην αισθητηριακή ολοκλήρωση και του λεξιλογίου μεταξύ παιδιών με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και Asperger (target group) και μιοας ομάδας ελένχου (control group).
Μέθοδος : Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χορήγηση ερωτηματολογίου Sensory profile και εφαρμογή word finding test σε 35 παιδιά με Αυτισμό Υψηλής λειτουργικότητας και σύνδρομο Asperger και 35 παιδιά με άλλες παθήσεις (DSD, SLI, Articulation Disorders, Learning Disabilities, ADHD). που χρειάστηκε να παρακολουθήσουν πρόγραμμα Λογοθεραπείας και Εργοθεραπείας Οι ηλικίες των παιδιών ήταν μεταξύ 4,5-10 ετών. Βασικό κριτήριο επιλογής και των 70 παιδιών ήταν να έχουν φυσιολογική νοημοσύνη.
Αποτελέσματα : 1. Στο ερωτηματολόγιο Sensory profile δεν προέκυψαν διαφορές ανάμεσα στους δύο πληθυσμούς.(και στους δύο πληθυσμούς το 50% των παιδιών παρουσίαζε έντονες αισθητηριακές δυσκολίες)
2. Στο ενεργητικό λεξιλόγιο τα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger παρουσίασαν μεγαλύτερα ελλείμματα από τα παιδιά της ομάδας ελένχου.
3. Στα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger προέκυψε στατιστικός σημαντική διαφορά μεταξύ Sensory και Word finding στο οπτοκοακουστικό σύστημα, στο κινητικό-αιθουσαιο συστήματα και στην χαμηλή ενέργεια- αδυναμία.
Συμπερασματικά : Το οπτικοακουστικό σύστημα , το κινητικό-αιθουσαίο σύστημα και η αδυναμία επηρεάζουν την ανάπτυξη του ενεργητικού λεξιλογίου στα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger. Tα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger παρουσιάζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στο ενεργητικό λεξιλόγιο. Οι αισθητηριακές δυσκολίες είναι το κοινό στοιχείο και των δύο ομάδων.
Συνοψίζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, έχει αποδειχθεί ότι η συνεργασία του Λογοθεραπευτή με τον Εργοθεραπευτή συμβάλει στην ολιστική θεραπεία των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων δυσκολιών σε παιδιά με ΥΛΑ και Asperger. Είναι προφανές ότι η κύρια δυσκολία που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger δεν είναι το λεξιλόγιο και τα αισθητικά ελλείμματα. Στην έρευνα επιλέχτηκαν δύο από τις πολλές πτυχές της ανάπτυξης ενός παιδιού.
Εάν θέλετε να κατεβάσετε όλη την έρευνα πατήστε εδώ