Expressive One-Word Picture Vocabulary Test (2000)
ΚΟΚΜΟΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ. ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
ΗΛΙΚΙΕΣ: 2-18
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΧΟΡΗΓΟΥΝ Κύρια Λογοθεραπευτές. Επίσης Ψυχολόγοι, Παιδαγωγοί, Εργοθεραπευτές. Παιδίατροι.
ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΕΙ (λόγος χορήγησης):
Εύρος του ενεργητικού λεξιλογίου ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΕΙ
-Γνωστική λειτουργία
-Διάγνωση προβλημάτων ανάγνωσης(υπάρχει συσχετισμός ανάμεσα στο επίπεδο ενεργητικού λεξιλογίου και την αναγνωστική ικανότητα. Κυρίως λόγω της αντίληψης οπτικών αναπαραστάσεων, δηλ εικόνες και γράμματα)
-Διάγνωση αφασίας εκπομπής
-Παρακολούθηση ανάπτυξης
-Αξιολόγηση νηπίων και μαθητων
-Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας προσφερόμενων θεραπευτικών προγραμμάτων
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ
Το βασικό συμπέρασμα που μπορεί να εξαχθεί είναι σε τί επίπεδο βρίσκεται το ενεργητικό λεξιλόγιου του κάθε παιδιού. Αν είναι φυσιολογικό ή αν έχει ελείψεις και ανάλογα να οργανωθεί το θεραπευτικό πρόγραμμα. Επίσης μέσω των σταθμισμένων(σε αγγλικό πληθυσμό) πινάκων μπορεί να εξαχθεί και η ηλικία που αντιστοιχεί στην επίδοση του κάθε παιδιού. Χρειάζεται προσοχή όμως να μη δίνεται μεγάλη έμφαση σε αυτό αφού δεν είναι σταθμισμένο σε ελληνικό πληθυσμό. Βάρος πρέπει να δωθεί στην επίδοση, να μελετηθεί η φύση των λαθών του κάθε παιδιού και απο αυτά να γίνει κατάλληλη παρέβαση