Ο επικαιροποιημένος πίνακας εγκεκριμένων ιατροπαιδαγωγικών κέντρων του υπ. Υγείας για αξιολόγηση και πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες
Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υγείας ο επικαιροποιημένος πίνακας εγκεκριμένων Δημόσιων Ιατροπαιδαγωγικών κέντρων για αξιολόγηση και πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες. Σε αυτά τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα μπορούν να απευθύνονται οι γονείς για να πιστοποιούνται οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ή οι “Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες”...
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ)
Το πρόγραμμα αυτό αφορά παιδιά (άνω των 10 ετών) και εφήβους, τα οποία, λόγω της εκάστοτε διαταραχής (Διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ΔΕΠ-Υ, Νοητική υστέρηση μέσης και υψηλής λειτουργικότητας κ.α.), έχουν μειωμένη λειτουργικότητα σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Οι στόχοι του προγράμματος αφορούν...
«Δυσκολίες Αισθητηριακής Επεξεργασίας σε παιδιά με Δ.Α.Φ πρώτης Σχολικής Ηλικίας. Μία έρευνα από την οπτική των γονέων». Μία πιλοτική έρευνα
Αλεξάνδρου Στράτος, Βακάλη Αγάθη, Καλύβας Θεοχάρης, Παπασταύρου Αναστασία, Τσακίρη Μάρθα, Τμήμα Εργοθεραπείας Κέντρου Προσέγγιση Γιάννου Δήμητρα, Γρυπάρης Ιωάννης, Μπουρίκα Μαρία, Εργοθεραπευτές Η εργασία παρουσιάστηκε στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αυτισμού (Λάρισα 13-15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017). ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: Διερεύνηση των περιοχών...
Διάλειμμα στο Σχολείο. Γιατί; Πόσο;
Μετάφραση-Επιμέλεια: Βακάλη Αγάθη, Εργοθεραπεύτρια, Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ορισμός του διαλείμματος Το διάλειμμα είναι ένα σημαντικό κομμάτι οποιασδήποτε μέρας στο σχολείο και μία κατάλληλη στιγμή για να εφαρμόσουμε καινοτόμα προγράμματα, ώστε να κατευθύνουμε διάφορα θέματα σχετικά με την σχολική επίδοση. Παρόλο που...
Διάσπαση ΠροσοχήςΔιαταραχές Αισθητηριακής ΕπεξεργασίαςΔιαταραχές Αυτιστικού ΦάσματοςΔυσπραξία - δυσγραφία
Γιατί τα παιδιά χρειάζονται τη yoga στη ζωή τους;
Τσακίρη Μάρθα, Εργοθεραπεύτρια S.I.T., Yoga Trainer (100H), Εκπαιδευόμενη σε Προγράμματα Yoga για παιδιά, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος για παιδιά με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες Κέντρο Προσέγγιση Η Yoga είναι μία αρχαία τεχνική η οποία βοηθάει στην υγεία και στην ευεξία μέσω της επίγνωσης, της...
8 πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε για την ανάπτυξη του παιδιού
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ- ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Αλεξάνδρου Στράτος, Δ/ντής ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ 8 Things to Remember about Child Development Με βάση την καλά εδραιωμένη βάση γνώσεων και έρευνα για περισσότερο από μισό αιώνα, οι πρόσφατες εξελίξεις στην επιστήμη της ανάπτυξης της πρώιμης παιδικής...
Το εργοστάσιο πρέπει και να ξεκουράζεται. Η σημασία του ύπνου για το παιδί και οι διαταραχές του
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΡΑΤΟΣ. ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ, Δ/ΝΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. Σκεφτείτε ένα εργοστάσιο με πολλά μηχανήματα που δουλεύουν όλα στην εντέλεια με σκοπό την μαζική παραγωγή υλικών. Από την άλλη σκεφτείτε αυτό το εργοστάσιο να μην κλείνει ποτέ και οπότε τα μηχανήματα να μην...
Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ Ο ΣΩΤΗΡΗΣ
Από τα 4 έως τα 15 του ο Σωτήραρος λάμβανε τις υπηρεσίες μας. Έκτοτε, ποτέ δεν μας έχει ξεχάσει και πάντα περνάει για ένα «γεια»! Ενήλικας πια και πετυχημένος επαγγελματίας , είχε μία ευχάριστη έκπληξη για εμάς! Σε ευχαριστούμε μέσα...
Η ενημερότητα σώματος και η συμβολή της στη μάθηση. Τι είναι, τι να κάνω
Αλεξάνδρου Στράτος, Δ/ντής προσέγγισης Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να ενημερωθούμε για μία τόσο αυτονόητη αλλά και τόσο πολύπλοκη λειτουργία του σώματός μας που το κάνει να αισθάνεται άνετα και ήρεμο και βοηθάει στην καλλιέργεια της επιδεξιότητας. Ας σκεφτούμε...
Πως να βοηθήσετε ένα παιδί με Αsperger και Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας – ΥΛΑ να ηρεμήσει
Ένας χρηστικός οδηγός για γονείς και εκπαιδευτικούς για παιδιά με σύνδρομο Asperger και Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας φτιαγμένος για την αντιμετώπιση κρίσεων στο σπίτι και την Σχολική Τάξη Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή pdf αφού ανοίξετε αυτό το link πατώντας...
“ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ” Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ
30 χρόνια στην ειδική αγωγή! 30 χρόνια δίπλα στο παιδί με αναπτυξιακές διαταραχές! 30 χρόνια χαρές, πίκρες, αγωνίες, συγκινήσεις! 30 χρόνια προσπάθησα να φτιάξω τον δικό μου δεκάλογο το δικό μου υφάδι του «τι σημαίνει για μένα» της ειδικής αγωγής...
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΙΣΕΙ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ;
Μετάφραση-Επιμέλεια: Βακάλη Αγάθη, Εργοθεραπεύτρια, Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Για τους γονείς που έχουν παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας το κόψιμο των μαλλιών των παιδιών τους φαίνεται εφιάλτης. Με όλους τους δυνατούς θορύβους από το πιστολάκι, τις αηδιαστικές οσμές από τα καλλυντικά προϊόντα,...
Ένα Καταπληκτικό βίντεο φτιαγμένο από γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες και αποδέκτες όλους μας
Όπως γράφει στη σελίδα ο Χαράλαμπος Κανδηλιώτης “το ντοκιμαντέρ έγινε για λογαριασμό του συλλόγου ΣΤΟΡΓΗ . Η ιδέα ήταν της Σοφίας Νίκου και στην βιντεοσκόπηση βοήθησε ο Απόστολος Δήμος Ευχαριστώ πολύ τις μαμάδες”
ΧΑΜΗΛΟΣ ΜΥЇΚΟΣ ΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ
Μετάφραση-Επιμέλεια: Βακάλη Αγάθη, Εργοθεραπεύτρια, Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Μυϊκός τόνος: συσχετίζεται από πολλούς με ένα καλοσχηματισμένο και γυμνασμένο σώμα. Δύσκολα, όμως, συσχετίζεται με δυσκολίες στην ομιλία, με την ανάγκη κάποιων παιδιών να πέφτουν πάνω στο θρανίο, με την αδεξιότητα άλλων παιδιών που...
ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΧΕΡΙΟΥ. 35 Διασκεδαστικές Δραστηριότητες για παιδιά
Μετάφραση, επιμέλεια στα Ελληνικά: Μπουρίκα Μαρία, εργοθεραπεύτρια SIT πηγη: http://theinspiredtreehouse.com/hand-strength-35-fun-activities-for-kids/ Τα παιδιά που δυσκολεύονται λόγω χαμηλής δύναμης στο χέρι, μπορεί να έχουν δυσκολία στη σύλληψη του μολυβιού, να μάθουν να χρησιμοποιούν το ψαλίδι και να χειρίζονται κουμπώματα των ρούχων. Υπάρχουν...
Αφηγηματική Ικανότητα
Μετάφραση/ Επιμέλεια: Πιτσικάλη Ντόρα Λογοθεραπεύτρια MSc, Κέντρο Προσέγγιση Οι άνθρωποι οργανώνουν τις εμπειρίες τους με τη μορφή αφηγήσεων, προκειμένου να βοηθήσουν τους εαυτούς τους στην: – Κατανόηση γεγονότων. – Στην πρόβλεψη καταστάσεων. – Στην λήψη αποφάσεων (Cross ,2004). Μια προφορική...
Δέκα Λογοθεραπευτικοί Στόχοι που μπορούν να Ενισχυθούν κατά την Προετοιμασία του Φαγητού
Μετάφραση/ Επιμέλεια: Πιτσικάλη Ντόρα Λογοθεραπεύτρια MSc, Κέντρο Προσέγγιση Λογοθεραπευτικοί στόχοι όπως η σημασιολογία, το λεξιλόγιο και η άρθρωση μπορούν να ενισχυθούν μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων. Μια από αυτές τις δραστηριότητες μπορεί να είναι και η προετοιμασία του φαγητού στο σπίτι. Παρακάτω...
Το «Κάνε αυτό» δεν είναι πλέον αρκετό: Βοηθώντας τα παιδιά με αυτισμό να μάθουν να μιμούνται
ΚΟΚΜΟΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ MSc, Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Η μίμηση θεωρείται κεντρική αναπτυξιακή δεξιότητα για τα παιδιά με αυτισμό στην οποία βασίζονται πολλές κοινωνικές επικοινωνιακές συμπεριφορές. Μια πρόσφατη μελέτη από τους Ροοn, Watson, Baranek και Poe (2012) παρατήρησε σημαντικές καθυστερήσεις στην μίμηση...
«Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές της κινητικής λειτουργίας». Η Ιατρική Διαγνωστική και η Εργοθεραπευτική Πρακτική. Προτάσεις επάνω στην Εργοθεραπευτική αντιμετώπιση.
Αλεξάνδρου Στράτος. Εργοθεραπευτής SI Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. Η εργασία παρουσιάστηκε ως πόστερ στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εργοθεραπείας στις 15 Οκτωβρίου 2016. Οι Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές της κινητικής λειτουργίας (ICD-10-F82), λαμβάνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή από τις Ιατρικές διαγνωστικές ειδικότητες. Στην ουσία,...




















