Επιμέλεια: Τσακίρη Μάρθα, Εργοθεραπεύτρια S.I.T. Κέντρο Προσέγγιση
Η δουλειά ενός δασκάλου μπορεί να γίνει πολύ κουραστική όταν προσπαθεί να βοηθήσει κάθε παιδί με τις δικές του συγκεκριμένες προκλήσεις. Ένας εργοθεραπευτής μπορεί να είναι εξαιρετική πηγή και να παρέχει επιπλέον βοήθεια στους μαθητές ώστε να ξεπεράσουν τις προκλήσεις και να υπερτερήσουν στην τάξη. Εδώ θα βρείτε μερικές στρατηγικές που θα βοηθήσουν το δάσκαλο να καταλάβει αν ένα παιδί θα μπορούσε να ωφεληθεί από μια εργοθεραπευτική εκτίμηση ή παρέμβαση. (Αυτή δεν είναι μια ολοκληρωμένη λίστα συμπεριφορών ή προκλήσεων στην τάξη τις οποίες μπορεί να αντιμετωπίσει ένας εργοθεραπευτής).
10 σημάδια που δείχνουν ότι ένα παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία:
- είναι είναι απλός θεατής ή παρατηρητής κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στο προαύλιο ή την αυλή, στις εκδρομές στο πάρκο, στις παιδικές χαρές κτλ. και σπάνια δοκιμάζει μόνο του τον εξοπλισμό (π.χ. κούνιες, τραμπάλες, τσουλήθρες κτλ.) ανεξάρτητο.
- έχει φτωχό στασικό έλεγχο όταν κάθεται στην καρέκλα του θρανίου του και κατά τη διάρκεια καταστάσεων όπου δεν υπάρχει υποστηριζόμενο κάθισμα, για παράδειγμα όταν κάθεται στην παρεούλα ή στον κύκλο παρατηρείτε ότι ρολλάρει ή κινείται πολύ στο πάτωμα.
- έχει δυσκολία να περπατήσει στη σειρά ή να είναι κοντά σε άλλα παιδιά ή/και ενοχλείται από το άγγιγμα άλλων ανθρώπων αλλά συχνά αγγίζει πράγματα από μόνο του.
- συχνά επιλέγει τα ίδια οικεία παιχνίδια ή δραστηριότητες και αποφεύγει να εμπλακεί σε νέες κινητικές δραστηριότητες ή παιχνίδια.
- αποφεύγει τις δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας. Έχει δυσκολία στο χειρισμό μικρών αντικειμένων, στη χρήση του ψαλιδιού, επιδεικνύει μία ασυνήθιστη σύλληψη στο μολύβι ή το χέρι του κουράζεται εύκολα κατά τη διάρκεια των εργασιών λεπτής κίνησης. Μπορεί να εφαρμόζει μεγάλη ή μικρή πίεση στο γραφικό εργαλείο κατά το γράψιμο.
- δείχνει να έχει μεγαλύτερη δυσκολία από τους συμμαθητές στο να φορέσει το μπουφάν του, να φορέσει και δέσει τα παπούτσια του και να κουμπώσει κάποιο κουμπί ή φερμουάρ.
- δυσκολεύεται στην κατασκευή παζλ ή να βρει το αντικείμενο που του ζητείται εντός της αίθουσας.
- συχνά σκοντάφτει σε αντικείμενα εντός της αίθουσας, πέφτει ή επίτηδες τρακάρει πάνω σε πράγματα ή ανθρώπους.
- έχει μεγαλύτερη δυσκολία από τους συμμαθητές του να γράψει στο τετράδιο εργασιών, να διατηρήσει οργανωμένο το θρανίο ή την τσάντα του και να κάνει εγκαίρως τις εργασίες του.
- παίρνει ρίσκα στο παιχνίδι του και συχνά επιδεικνύει χαμηλή αίσθηση του κινδύνου.
Αν παρατηρείται κάποια ή περισσότερες συμπεριφορές ή χαρακτηριστικά στα παιδιά που ξέρετε, η καθημερινή ζωή μπορεί να είναι πιο δύσκολη για αυτά από ό,τι για τα άλλα παιδιά, και πρόκειται να επηρεαστεί η σχολική τους επίδοση. Βοηθήστε αυτά τα παιδιά αναζητώντας έναν εργοθεραπευτή για τεχνικές και στρατηγικές ώστε να βελτιώσετε τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις και πάνω από όλα τη λειτουργικότητα στην καθημερινότητα τους.