ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΤΕΣΤ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Η δυσγραφία δεν είναι μία φαινομενοτυπική διαταραχή. Στηρίζεται σε συγκεκριμένο νευρολογικό υπόβαθρο. Πολύ συχνά συνυπάρχει με μαθησιακές δυσκολίες, δυσπραξία και ανωριμότητα. Για την διάγνωση της δυσγραφίας χρειάζεται ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ, διάγνωση και διαφοροδιάγνωση. Για τον λόγο αυτό η χρήση των screening tests θεωρείται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ. Ενδεικτικά tests διάγνωσης και διαφοροδιάγνωσης είναι τα εξής:
ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΤΕΣΤ ΚΙΝΗΣΗΣ
•PDMS-2 (PEABODY)
(Εξερευνά τους 4 βασικούς τομείς κίνησης του παιδού περιλαμβανόμενης και της προγραφής)
•BRUININKS-OSERETSKY TEST OF MOTOR PROFICIENCY
(Εξερευνά όλο το κινητικό δυναμικό του παιδιού-εφήβουπεριλαμβανόμενης και της γραφής)
•DE GANGI-BERK TEST OF SENSORY INTEGRATION
(Εξερευνά το αιθουσαιο-ιδιοδεκτικό δυναμικό του παιδιούπεριλαμβανόμενης και της προγραφής)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΤΕΣΤ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ
•TVPS (TEST OF VISUAL PERCEPTUAL SKILLS)
(Εξερευνά το οπτικό δυναμικό του παιδιού και εφήβου- οπτική πρόσληψη)
•MATRIX ANALOGIES TEST
(Εξερευνά το δυναμικό οπτικής επεξεργασίας του παιδιού-εφήβου)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΤΕΣΤ ΜΙΚΤΑ ΝΕΥΡΟ-ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΑ
•«Α ΤΕΣΤ»
(Εξερευνά το δυναμικό σχολικής ένταξης του παιδιού προσχολικής ηλικίας περιλαμβανόμενης και της προγραφής)
•«ΑΘΗΝΑ ΤΕΣΤ»
(Εξερευνά το γενικότερο μαθησιακό δυναμικό του παιδιού περιλαμβανόμενης και της γραφής)
•VISUAL-MOTOR INTEGRATION TEST (BEERY’S)
(Εξερευνά το δυναμικό οπτικο-κινητικής ολοκλήρωσης του παιδιού)
•DTVP-2 (DEVELOPMENTAL TEST OF VISUAL PERCEPTION)
(Εξερευνάτο δυναμικό οπτικο-κινητικής ολοκλήρωσης του παιδιού)
•MILLER ASSESSMENT FOR PRE-SCHOOLERS (MAP)
(Εξερευνά το γενικότερο δυναμικό του παιδιού περιλαμβανόμενης και της προγραφής))
•LOWENSTEIN OCCUPATIONAL THERAPY COGNITIVE ASSESSMENT (LOTCA)
(Εξερευνά όλο το γνωσιακό δυναμικό του παιδιού περιλαμβανόμενης και της γραφής)
για την καλύτερη ενημέρωσή σας για τα test μπορείτε να απευθυνθείτε στα “διαγνωστικά εργαλεία” του Κέντρου μας