ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ – ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΤΣΑΚΙΡΗ ΜΑΡΘΑ, ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ SIT. ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
- Για ένα παιδί που υποφέρει από απτική αμυντικότητα (δεν του αρέσει να το ακουμπούν, να το σκουντούν ή να προσκρούει κάποιος πάνω του), βάλτε το παιδί στην αρχή ή στο τέλος της σειράς. Αυτό θα μειώσει τις πιθανότητες να πέσει κάποιος πάνω του κατά 50%.
- Πριν βάλετε την τάξη να σταθεί στη σειρά, μπορείτε να κάνετε ένα κινητικό διάλειμμα ή ένα διάλειμμα σκληρής/βαριάς εργασίας, όπως διατατικές ασκήσεις, περπάτημα όπως διάφορα ζωάκια, χοροπηδήματα ανοιγοκλείνοντας τα χέρια και τα πόδια, push-ups στον τοίχο ή στην καρέκλα, κτλ.
- Ακριβώς πριν να βγείτε από την αίθουσα κι ενώ στέκονται στη σειρά, πείτε στα παιδιά να τραγουδήσουν ένα αστείο τραγούδι, όπου το χειροκρότημα, το χτύπημα κτλ. περιλαμβάνονται (δεν ενδείκνυται για τα παιδιά με ακουστική αμυντικότητα). Αυτό θα βοηθήσει να βγουν πιο οργανωμένα οι στερεοτυπικές κινήσεις (κουνήματα) και θα παρέχει μια καλή δόση αισθητγριακής εισροής πριν κατέβουν στο προαύλιο. Προσπαθήστε να κρατήσετε το ίδιο τραγούδι με τις ίδιες κινήσεις κάθε μέρα, ώστε να είναι μια οικεία ρουτίνα για τα παιδιά και να προωθήσει την αυτο-ρύθμιση.
- Ενώ στέκονται και περπατούν στη σειρά ενθαρρύνετε τις βαθιές αναπνοές, βάζοντας τη δασκάλα να έχει τον έλεγχο της δραστηριότητας.
- Από τη στιγμή που είναι τυπικό να απαιτείται από τα παιδιά να παραμένουν σιωπηλά στη σειρά, αποφύγετε να τα κάνετε να κλείσουν το στόμα τους (όπως το «φερμουάρ στο στόμα» ή τα «φουσκωτά μάγουλα») καθώς αυτό εμποδίζει την κανονική αναπνοή. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να επιστρεέψει σαν «μπούμερανγκ» στο νευρικό σύστημα και στην αυτο-ρύθμιση και είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τα παιδιά που έχουν δυσκολίες στον κινητικό σχεδιασμό και στην επίγνωση του σώματός τους.
- Επιτρέψτε το μάσημα τσίχλας ενώ περνούν το χρόνοτ ους στη σειρά. Επίσης επιτρέψτε τη χρήση μικρών αντικειμένων ή πλαστελίνης ενώ περπατούν για να βοηθήσετε τα παιδιά να κρατήσουν τα χέρια τους κοντά στο ώμα τους.
- Αποφύγετε να βάλετε τα παιδιά να περπατήσουν με τα χέρια πίσω από τις πλάτες τους, να τα έχουν σταυρωμένα μπροστά τους ή στις τσέπες τους. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην ισορροπία και κινητικό σχεδιασμό για κάποια παιδιά, το οποίο με τη σειρά του θα προκαλέσει έλλειψη της ισορροπίας και περισσότερες προσκρούσεις του ενός πάνω στο αλλό.
- Μη βιάζεστε να βάλετε τα παιδιά σε σειρά, καθώς αυτό θα δημιουργήσει μια αίσθηση απορρύθμισης και αισθητηριακής υπερχείλισης για πολλά παιδιά. Είναι πολύ σημαντικό να διαχειριστείτε σωστά το χρόνο σας ώστε αυτές οι ασθητηριακές τεχνικές να συμβούν πριν να σταθούν και να περπατήσουν σε σειρά. Μπορεί να κάνουν σημαντική διαφορά.
Πηγή: ASensoryLife.com