1.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Αναστολή απόκρισης
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ σκεφτεί πριν να δράσει
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Δρα μη κατάλληλα και απερίσκεπτα και μπορεί να κάνει επικίνδυνα πράγματα
2.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Συναισθηματικός έλεγχος
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ κρατάει τα συναισθήματά του σε έλεγχο
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ:Συχνά υπεραντιδρά και δυσκολεύεται με την κριτική και να ηρεμήσει όταν κάτι πάει στραβά
3.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ:Ευελιξία σκέψης
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ προσαρμόζεται σε κάτι απρόσμενο
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Δεν έχει ευελιξία και ταράζεται εάν του ζητηθεί να σκεφτεί κάτι υπό άλλη οπτική γωνία
4.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Αναβολή ικανοποίησης
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ αναμένει για κάτι ευχάριστο συνεχίζοντας την εργασία του απερίσπαστο ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Αδημονεί για κάτι ευχάριστο που αναμένει και αποδιοργανώνεται ή θυμώνει
5.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Εργαζόμενη μνήμη
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ κρατά στο μυαλό τις πληροφορίες
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Δυσκολεύεται να θυμηθεί οδηγίες ακόμη και εάν τις έχουμε δώσει γραπτά ή τις υπενθυμίζουμε συνεχώς
6.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Ιεράρχηση
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ αποφασίσει ένα στόχο και να οργανώσει τρόπο να το συναντήσει
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Δυσκολεύεται να βρει το σημαντικό σε μία απαίτηση για να ξέρει πού να στείλει την προσοχή του
7.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Οργάνωση προσοχής
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ μένει συγκεντρωμένο σε δραστηριότητες φυσικά και νοητικά
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Χάνει τη σκέψη του και διασπάται με παράλληλα ερεθίσματα του περιβάλλοντος
8.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Σχεδιασμός
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ αποφασίσει ένα στόχο και να οργανώσει τρόπο να το συναντήσει
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Δυσκολεύεται να βρει πώς να επιλύσει μια δυσκολία ιδίως σε νεωτερισμό
9.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Αυτοέλεγχος – Αυτοεπιτήτρηση
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ αξιολογεί πώς τα πηγαίνει στη δραστηριότητα
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Ταράζεται με έναν κακό βαθμό ή μία αρνητική ανατροφοδότηση
10.ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Αρχή δράσης
ΒΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ φτιάξει τη δράση και να ξεκινήσει
ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ: Μπορεί να παγώνει επειδή δεν έχει ιδέα από πού να ξεκινήσει
πηγή:
Executive Function Skills Cheat Sheet (Updated)