Καλλιρόης 23
210 9238217
Γρίβα Διγενή 1
210 9965203

Αλεξάνδρου Ευστράτιος

Εργοθεραπευτής S.I.

Επιστημονικός Διευθυντής ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

Αλεξάνδρου Ευστράτιος

Εργοθεραπευτής S.I.
Επιστημονικός Διευθυντής ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

Ο Κος ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ είναι Εργοθεραπευτής, advanced στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία και εξειδικευμένος σε Αναπτυξιολογικά και Νευροψυχολογικά τεστ.

Γεννήθηκε στις 18.08.1965 στην Αθήνα. Το 1983 εισήχθη στο τμήμα Εργοθεραπείας των ΤΕΙ Αθήνας, απ” όπου αποφοίτησε το 1987 όπου και ξεκίνησε να εξασκεί το επάγγελμα του Εργοθεραπευτή. Εξειδικεύσεις: To 1991 ειδικεύτηκε στην Ορθοπεδική Εργοθεραπεία (1991), χρήση προσαρμοσμένων προγραμμάτων Η/Υ για παιδιά με ε.α (1992), πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης (PORTAGE) (1994), Μέθοδος Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης υπό την Παγκόσμια Οργάνωση Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (USA) (Αθήνα και την Θεσσαλονίκη 1996-2007), χρήση αναπτυξιολογικών αξιολογητικών τεστ (1989-2000), Ψυχόδραμα (2002), μέθοδος εναλλακτικής επικοινωνίας «PECS» I-III (2002-2007), μέθοδος δομημένης εκπ/σης «TEACCH» (και advancing κύκλος -2005, 2011,2012), Αντιμετώπιση Δυσγραφίας (2005), «Κοινωνικές Ιστορίες» (Faherty 2007), συστήματα Επικοινωνίας και Διαχείρισης Συμπεριφοράς (2010), Εντατική Αλληλεπίδραση (Intensive Interaction) (2010), προγράμματα εκπαίδευσης γονέων (2010,2011), Specific Language Impairment (2012), χορήγηση αξιολογητικού εργαλείου για τον αυτισμό ADOS (2016), Feeding Therapy (2019), Yoga για παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες (2021), Floor-Time (2023). Επίσης από το 2013 είναι πιστοποιημένος στο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γονέων Παιδιών Αυτιστικού Φάσματος Cygnet» (από την Ε.ΨΥ.ΜΕ και το «Barnado’s Yorkshire»). Από το 2007 είναι αναγνωρισμένος και εξουσιοδοτημένος να χορηγεί το Α΄ ΤΕΣΤ σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (screening test Σχολικής Ετοιμότητας).

Έχει παρακολουθήσει, μαθητεύσει και εκπαιδευτεί από εξαιρετικούς εκπαιδευτές – δασκάλους στην Εργοθεραπεία και την Ειδική Αγωγή όπως (τα ονόματα παρατίθενται αλφαβητικά): Attwood Tony, Bondy Andy, Blanche Erna, Blom Dore, Cool Steven, Faherty Catherine, Gardner Hillary, Grandin Temple, Hewett Dave, Love Steven, Mellon Walter, Messibof Garry, Oetter Patricia, Parham Diane, Richter Eileen, Schaaf Roseanne, Willbarger Patricia, Ανέστη Δούμα Σοφία, Αντωνιάδου Κουμάτου Ιωάννα, Βογινδρούκας Γιάννης, Βουτυράκος Παναγιώτης Θωμαίδου Λωρέττα, Κανταρτζή Σάρρα, Καραντανά Ελίνα, Καραντάνος Γιώργος, Καρνέζη Χάρις, Κουτσούκη Δήμητρα, Κόκκοτας Βασίλης, Κοκμοτός Παναγιώτης, Κολλιάδης Μανώλης, Κωστάκη Λίνα Σύρρου, Κωτσόπουλος Σωτήριος, Μάγκλαρη Ελίζα, Μαλανδράκη Γεωργία, Μαρτίνης Ιωάννης, Μοροζίνη Μαριάννα, Μουταβελής Αδριανός, Νότας Στέργιος, Παπαβασιλείου Αντιγόνη, Παπαγεωργίου Βάγια, Σταθοπούλου Μάρω, Ρούσσου Αλεξάνδρα, Σαμψωνίδου Άννι, Τσίπρα Ιωάννα, Φρανσίς Κώστας, Φούσκα Στεφανία.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:

Η εργασιακή του εμπειρία ξεκινά από το 1987 σε Ιδιωτικά Κέντρα και στην εταιρεία ΕΨΥΥΠΕ σε ημερήσια φροντίδα εφήβων με ψυχιατρικές δυσκολίες και ως Καθηγητής Κινησιολογίας και Κινησιοθεραπείας. Το 1996 δημιούργησε τον χώρο «ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» στον Νέο Κόσμο ο οποίος το 1998 έγινε Εταιρία Ειδικής Αγωγής. Σήμερα διευθύνει την εταιρία που ασχολείται με όλο το φάσμα των ειδικών θεραπειών σε παιδιά και εφήβους με νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές. Η Εταιρεία στελεχώνεται από 30 επιστημονικούς συνεργάτες και διοικητικό προσωπικό. Από το 2007 Διευθύνει και την Εταιρεία «ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ – ΕΦΗΒΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ» που ως σκοπό έχει την παροχή προγραμμάτων ειδικής αγωγής, την παροχή ομαδικών δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης παιδιών την εκπαίδευση γονέων και ειδικών σε θέματα ειδικής αγωγής με την μορφή εργαστηρίων επιμόρφωσης – μετεκπαίδευσης και την έκδοση επιστημονικών συγγραμάτων. Η Εταιρεία από το 2017 έχει μετατραπεί σε «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΙΚΕ». Τέλος συμμετέχει σε ερενητικά προγράμματα που άπτονται στον χώρο της ειδικής αγωγής. Από το 2019 είναι Επιστημονικός Συνεργάτης της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων ΕΕΠΑΑ και το 2020 Επιστημονικός Συνεργάτης της ΕΨΥΜΕ.

Έχει υπάρξει εισηγητής σε περισσότερα από 50 ελληνικά και διεθνή συνέδρια, στρογγυλές τράπεζες, φόρουμ και ημερίδες νευρολογίας, ψυχιατρικής και ειδικής αγωγής. Διοργανώνει επίσης πληθώρα σεμιναρίων για εκπαίδευση θεραπευτών και Ιατρών σε εξειδικευμένα θέματα ειδικής αγωγής. Το 2006-2012 δημιούργησε και οργάνωσε τον ετήσιο κύκλο εκπαίδευσης θεραπευτών ένταξης και γενίκευσης κατ’οίκον (ΘΕΚΟ) (βασικό και advanced) και από το 2005 τον τριετή «κύκλο Εκπαίδευσης Εργοθεραπευτών στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία (beginners, competent, advanced)» που εξακολουθεί να λειτουργεί μέχρι και σήμερα.

Έχει δημοσιεύσει μια σειρά από επιστημονικές εργασίες κι εκλαϊκευμένα άρθρα σε ελληνικά και ξένα έντυπα και έντυπα του επιστημονικού, περιοδικού και ημερήσιου τύπου.

Έχει συγγράψει τα εξής βιβλία: «ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ» (2007), το «ΤΟ ΔΥΣΠΡΑΞΙΚΟ ΠΑΙΔΙ». ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΙΑ. Η πράξη, η δυσπραξία και η αντιμετώπισή της (2008) και τα ηλεκτρονικά βιβλία με τίτλο «Τεχνικές αυτοβοήθειας για Ενήλικες με ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα), «Διαφορετική άποψη. Ζώντας με δυσκολίες στην Αισθητηριακή Επεξεργασία. Ζώντας με διαφορετική αντίληψη του κόσμου μας» και «Μνήμη. 120 ασκήσεις τόνωσής της» το 2016, ενώ άλλα δύο βιβλία του βρίσκονται υπό έκδοσιν.

Τέλος είναι ο Δημιουργός του Αξιολογητικού Εργαλείου «ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ-ΠΡΑΞΗ-ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» (ΠΡΗ®) 2010 (για πληροφορίες επισκευτείτε το https://proseggisi.gr/aksiologitiko-ergaleio-prosarmogi-praxi-proseggisi-pr-h/) που εφαρμόζεται σε παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες, το «Ερωτηματολόγιο Εντοπισμού Διαταραχών Αισθητηριακής Επεξεργασίας» (ΕΕΔιΑΕ ® 2010) παιδιών και οικογένειας, το ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. «Γράψιμο, Γραφή, Γραπτή επίδοση» (2016, revised 2021) και το «Ερωτηματολόγιο Εντοπισμού Πρώιμων Αναπτυξιακών Δυσκολιών» («ΕΕΔΑΠ 6-18»), ένα ερωτηματολόγιο με 30 σημεία πρώιμης ανίχνευσης ανησυχητικών σημείων για τη διάγνωση του αυτισμού ή άλλων αναπτυξιολογικών δυσκολιών, για χρήση τόσο από τους γονείς όσο και τους Παιδιάτρους. Είναι συνδημιουργός στο «Μοντέλο συνεργασίας για παιδιά με αυτισμό» που στην ουσία πρόκειται για ένα μοντέλο συν-αξιολόγησης και συν-παρέμβασης του Εργοθεραπευτή με τον Λογοθεραπευτή.

Υπήρξε Γενικός Γραμματέας για την περίοδο 1990-98 του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών, ενώ είναι επίσης individual member της Παγκόσμιας Οργάνωσης Εργοθεραπείας (WFOT), του Πανελληνίου Συλλόγου Εργοθεραπευτών, καθώς και Πρόεδρος του Πανελλήνιου Σωματείου Ιδιοκτητών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Ψυχικής Υγείας για παιδιά, εφήβους και οικογένειες, μέλος της World Health Organization for the Global Clinical Practice Network for ICD-11 Mental and Behavioural Disorders και  Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Επιστημονικού Δικτύου για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΕΕΔΑΦ).