Καθυστέρηση σε όλους ή σε μερικούς δείκτες της φυσιολογικής ανάπτυξης του παιδιού που εμποδίζουν την αναμενόμενη για την ηλικία του επίδοση.
Υποκατηγορία των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών. Σημαντικές δυσκολίες στο τετράπτυχο ομιλίας, κοινωνικοποίησης, ενδιαφερόντων και αισθητηριακής ολοκλήρωσης.
Υποκατηγορία των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών. Μέτριες δυσκολίες στο τετράπτυχο ομιλίας, κοινωνικοποίησης, ενδιαφερόντων και αισθητηριακής ολοκλήρωσης.
Έλλειμμα ακοής λόγω αισθητηριακού προβλήματος με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην ομιλία.
Δυσκολίες στην επεξεργασία των αισθητηριακών πληροφοριών για την παραγωγή κατάλληλης προς το ερέθισμα αντίδρασης.
Δυσκολίες στον έλεγχο της συμπεριφοράς σε καταστάσεις που αναμένετο αυτό να γίνεται. Χωρίζονται σε διαγνωστικές κατηγορίες.
Δυσκολίες στον έλεγχο της κινητικότητας σε καταστάσεις που αναμένετο αυτό να γίνεται. Συχνότατα συνυπάρχει με δυσκολίες στην συγκέντρωση της προσοχής.
Δυσκολία στην ποιότητα των γραφομένων. Χωρίζεται σε κατηγορίες. Συχνά συνυπάρχει με δυσπραξία και/ή μαθησιακές δυσκολίες.
Δυσκολίες στην κατανόηση, δομή, σύνταξη, ροή και εκφορά της ομιλίας. Χωρίζεται σε κατηγορίες.
Δυσκολίες στην επικέντρωση της προσοχής σε καταστάσεις που αναμένετο αυτό να γίνεται. Συχνότατα συνυπάρχει με δυσκολίες στην κινητικότητα (υπερκινητικότητα).
Δυσκολία στον ιδεασμό, την οργάνωση της κίνησης ή τον συντονισμό της κίνησης κατά την εκτέλεση σε νέα περιβαλλοντική απαίτηση. Χωρίζεται σε κατηγορίες
Δυσκολίες στην μαθησιακή επίδοση που σχετίζονται κυρίως με την ανάγνωση. Για την διαφοροδιάγνωσή της απαραίτητο είναι να υπάρχει καλό νοητικό δυναμικό.
-Μαθησιακές Δυσκολίες
Δυσκολίες στην μαθησιακή επίδοση που έχουν να κάνουν με όλο το φάσμα της μαθησιακής επίδοσης. Χωρίζεται σε κατηγορίες.
-Νοητική καθυστέρηση
Έκπτωση της νοητικής επίδοσης του παιδιού. Συνυπάρχει και με πολλές άλλες δυσκολίες.
-Σύνδρομο Asperger (Δ.Α.Δ.- Σύνδρομο Asperger DSM 299.80)
Υποκατηγορία των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών. Δυσκολίες στην πραγματολογία της επικοινωνίας και την κινητική επιδεξιότητα. Συνήθως η ομιλία έχει αναπτυχθεί φυσιολογικά.
-Ψυχιατρικές Διαταραχές
Άγχος, φοβίες, τικ, συναισθηματικές δυσκολίες κλπ. Χωρίζεται σε υποκατηγορίες.
Εμφανής καθυστέρηση σε όλους τους δείκτες της φυσιολογικής γνωστικής, αντιληπτικής και κινητικής ανάπτυξης του παιδιού